2018-04-18

Starka vinner Guldäpplet 2018

Igår på Guldjubelgalan, kammade STARKA hem Guldäpplet 2018. 

Priset belönar reklam- och marknadsföringsinsatser som visar upp ett bra exempel på hur man löser företagets problem och utmaningar med hjälp av kreativ kommunikation. Alla företag med en marknadsavdelning eller huvudverksamhet i nordöstra Skåne får delta i tävlingen om Guldäpplet.

På gårdagens gala tog Styrelseordförande Lena Holst emot det prestigefyllda priset. Juryn bestod bl a av ordföranden i Marknadsföreningen i Sverige. Se filmen från prisutdelningen

Motiveringen löd:

”Med en insikt om att det inte är bara är marknadsavdelningen som sköter marknadsföringen, inkluderades medarbetare i processen med målet att skapa en enhetlig bild som alla kan stå bakom. Den nya varumärkesplattformen är genomarbetad och känns ny och fräsch, samtidigt som den utgår från företagets kärnvärden. Hantverket är snyggt och visar hur en bra grafisk design kan lyfta den tyngsta av produkter…
… Resultaten man uppnår är imponerande – framför allt har den digitala satsningen gett resultat. Företaget har gått från att vara osynliga, till att vara en förebild i branschen.” 

Vi tackar vår fantastiska byrå Bravissimo Agency, marknadsavdelningen på Starka med Marknadschef Pia Hallkvist, Marknadskommunikatör Martina Hammerli och Marknadskoordinator Sussie Schwab samt alla medarbetare på företaget för ett jättebra arbete.